9 Ιουλ 2023

Ανακρίνοντας τον συγγραφέα Αντώνη Κατσαρό

 


Θα θέλαμε αρχικά να συστηθείτε στους αναγνώστες του Βιβλιολογικού Ιστολογίου @Ανδρέας Καπανδρέου.

Γειά σου Ανδρέα και σε ευχαριστώ γι’ αυτή την ευκαιρία να παρουσιαστώ μέσω του ιστολογίου σου. Ονομάζομαι Αντώνης Κατσαρός, είμαι από την Κόρινθο της Ελλάδας και ζω μόνιμα στην Κύπρο τα τελευταία 18 περίπου χρόνια. Εργάζομαι ως αθλητικογράφος σε διάφορα μέσα, ενώ έχω και την ευθύνη αθλητικών μεταδόσεων (κυρίως μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ και άλλα αθλήματα). Παράλληλα γράφω και διάφορες ιστορίες όλων των ειδών (από παιδικές ιστορίες και παραμύθια, μέχρι ιστορίες φαντασίας και τρόμου).

Πείτε μας λίγα λόγια για τα βιβλία σας που έχετε εκδώσει μέχρι σήμερα καθώς και ποιο είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό τους.

Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί δύο βιβλία δικά μου, τα οποία είναι εντελώς αντίθετα σε θεματολογία, όπως περιέγραψα και πιο πάνω. Το «Χτύποι της Νύχτας» το οποίο περιλαμβάνει ιστορίες φαντασίας και τρόμου και το «Μια Νεράιδα στο Δασάκι» που είναι ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους, που αφορά το Δασάκι της Άχνας. Επίσης έχουν εκδοθεί διάφορα διηγήματα μου σε συλλογές και περιοδικά σε Κύπρο και Ελλάδα. Δεν μπορώ να πω πως έχουν κάποιοι κύριο χαρακτηριστικό, αφού αφορούν διαφορετικά είδη το κάθε ένα. Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι πως έβαλα όλη μου την αγάπη για να γραφτεί η κάθε μία ιστορία από αυτές…

Ετοιμάζετε κάποια καινούργια δουλειά αυτό τον καιρό;

Εδώ και καιρό ετοιμάζω κάποιες δουλειές. Τελευταία έχω ρίξει αρκετή δουλειά πάνω σε ένα βιβλίο που έχω καιρό στο μυαλό να εκδώσω και όσο περνάει ο χρόνος, πλησιάζει όλο και περισσότερο στην τελική του μορφή. Νομίζω πως σύντομα θα έχουμε κάτι περισσότερο να πούμε. Παράλληλα δουλεύω και κάτι πιο μικρό για τους μικρούς μας φίλους…

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας, ποιο βιβλίο του θα συστήνατε για ανάγνωση και γιατί;

Στην κορυφή της λίστας των αγαπημένων συγγραφέων δεν θα μπορούσε να μην βρίσκεται ο J.R.R. Tolkien. Η φαντασία στην αποκορύφωσή της, με την τριλογία του «Άρχοντα των Δακτυλιδιών» να ξεχωρίζει (μαζί με το «Χόμπιτ» και το «Σιλμαρίλιον»), βιβλία που έχουν αντιγραφτεί ξανά και ξανά, χωρίς κάποιο να έχει καταφέρει να τα ξεπεράσει ποτέ. Πίσω από τον Τόλκιν, τοποθετώ τον Clive Barker και τον George R.R. Martin. Σίγουρα την τριλογία του Tolkien θα την σύστηνα για ανάγνωση σε κάποιον που δεν το έχει κάνει μέχρι τώρα, ή την σειρά βιβλίων του Martin,  «Το Τραγούδι της Φωτιάς και του Πάγου». Για το πρώτο τα είπαμε, για το δεύτερο, νομίζω πως έχει καταπληκτική πλοκή, αν και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η σειρά ώστε να γνωρίζουμε το τέλος της. Τέλος, από Barker, που όπως γνωρίζετε είναι συγγραφέας ιστοριών τρόμου, αυτό που προτείνω είναι ο «Υφαντόκοσμος», γιατί η μυθοπλασία σε αυτό το βιβλίο είναι πραγματικά απίθανη…

Ποιος συγγραφέας / βιβλίο  θεωρείτε ότι σας έχει επηρεάσει περισσότερο στον τρόπο σκέψης / έκφρασής / θεματολογίας σας και γιατί;

Δεν θα μπορούσα να μην πω ότι έχω πολλές επιρροές από τους τρεις παραπάνω συγγραφείς. Αλλά δεν είναι οι μόνοι. Μου αρέσει πολύ και ο Stephen King, αλλά και Έλληνες συγγραφείς, όπως ο Κώστας Κρομμύδας που μπορεί να μην είναι στο στυλ μου, όμως με έχει επηρεάσει αρκετά ο τρόπος του. Το ίδιο ισχύει και για τον Sebastian Fitzek γιατί το αστυνομικό στοιχείο με τραβάει ιδιαίτερα.

Επιλέξτε ένα αγαπημένο σας τραγούδι που θα θέλατε να αφιερώσετε στους αναγνώστες αυτής της συνέντευξης.

Αγαπημένα τραγούδια έχω πάρα πολλά και αν αρχίσω να αραδιάζω τίτλους, δεν θα τελειώσουμε ούτε αύριο αυτή την συνέντευξη. Επειδή όμως τελευταία με έχει επηρεάσει το «A Tout Le Monde» των Megadeth, θα επιλέξω αυτό. 



Δεν υπάρχουν σχόλια: