27 Ιουλ 2023

Ανακρίνοντας τη συγγραφέα Λουκία Σταυρινού

 



Είμαι η Λουκία Χαραλάμπους Σταυρινού. Σπούδασα τουριστικές και γραμματειακές σπουδές στην Αθήνα και στη Λευκωσία. Είμαι συγγραφέας, ποιήτρια, δρομέας, αλλά περισσότερο από όλα... 
"Κοίταξε με που ξεφεύγω σαν νεράκι απ'την πηγή. Μια με χάνεις μια με βρίσκεις σ'απροσδόκητη στιγμή. Αστειεύομαι στο κύμα, διαφεντεύω την ακτή και πλανάσαι αν νομίζεις ότι είμαι υπαρκτή".

Πείτε μας λίγα λόγια για τα βιβλία σας που έχετε εκδώσει μέχρι σήμερα καθώς και ποιο είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό τους.

Έχω εκδώσει δύο βιβλία στον Εκδοτικό Οίκο "Συμεών" στην Αθήνα το Φεβρουάριο του 2022. Θα τα βρείτε στα βιβλιοπωλεία Πάργα, Σολώνειο, Χαρτογωνιά.  Το πρώτο περιέχει Ποίηση και φέρει τίτλο: "Εσύ ο Αφρός, Εγώ η Ακτή..." . Καταπιάνεται με άρρητες αξίες της ζωής μας που στέκουν παντοδύναμες. Δεν βουλιάζουν στο συρφετό της ματαιότητας. Αυτή η Ποιητική Συλλογή είναι η φωτεινή διέξοδος που ανιχνεύουμε στη ζωή. Οι στίχοι του βιβλίου αχτινοβολούν στη ζοφερότητα που επιβάλλουν οι δαίμονες, συνθλίβοντας τη ματαιότητα.
Κάποια ποιήματα ομοιοκαταληκτούν και κάποια είναι ανυπότακτα σε στιχουργικές νόρμες. Είναι ένα βιβλίο διανθισμένο με λυρισμό και έχει την ικανότητα να ταξιδεύει τον αναγνώστη από τη φαντασία στην ενσυναίσθηση. Γι'αυτό και είχε τόση επιτυχία.
Το δεύτερο βιβλίο περιέχει διηγήματα και φέρει τον τίτλο "Για Μια Αγκαλιά Γίνονται Όλα". Πρόκειται για αυτοτελείς ιστορίες που σέβονται την ανθρώπινη υπόσταση και μοναδικότητα.  Ειδικά σήμερα που ο σεβασμός είναι η έκπτωτη ψυχή που απωλέσθηκε. Το βιβλίο καταπιάνεται με ανθρώπους που υπέστησαν πόνο και απόρριψη, καθώς και δικλίδες αυτοσυγχώρεσης και προόδου. Ο αναγνώστης αποκομίζει χαρά και απολαμβάνει το συναπάντημα με την αλληλεγγύη και την αβρότητα. Ελπίζει και θυμίζει στον εαυτό του να εκτιμά και να καλλιεργεί το θαύμα της ζωής που του δόθηκε.

Ετοιμάζετε κάποια καινούργια δουλειά αυτό τον καιρό;

Συνεχώς γράφω και το τελευταίο διάστημα εντρυφώ στην κυπριακή ποίηση.
Μου αρέσει η διαλεκτική ποίηση για την ιδιάζουσα υφή που την περιβάλλει.
Επίσης γράφω νέα πεζογραφήματα που προχωρούν ταυτόχρονα με την ποίηση.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας, ποιο βιβλίο του θα συστήνατε για ανάγνωση και γιατί;

Αγαπημένους συγγραφείς έχω τους ακόλουθους: Έντγκαρ Άλν Πόε για τη μοναδικά ψυχορραγική γραφή του που με συνταράζει. Συστήνω "Το βαρέλι του Αμοντιλλάδο".
Ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, αποτελεί την επιτομή της ρωσικής λογοτεχνίας που ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες. Πρωτοποριακή και απύθμενη. Είναι βαθυστόχαστη, εκτενής απροσμέτρητη και δεν βιάζεται.  Καταλήγει στη σημασία που έχουν οι προαιώνιες πανανθρώπινες αξίες. Συστήνω τον "Ηλίθιο".  "Οι περιπέτειες ενός προσκυνητού" του οποίου ο συγγραφέας φαίνεται να είναι ο Άγιος Θεοφάνης ο έγκλειστος. Όσοι εντρυφήσουν πνευματικά σε αυτό το βιβλίο θα εμβαθύνουν στην αδιάλυπτη προσευχή "Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με".
Θεωρώ ξεκάθαρα πως διαβάζοντας μεγάλους λογοτέχνες ανοίγουμε απεριόριστες οδούς, διευρύνεται το πνεύμα μας, η γνωστικότητά μας και γινόμαστε καλύτεροι ως συγγραφείς και ως άνθρωποι.

Ποιος συγγραφέας / βιβλίο  θεωρείτε ότι σας έχει επηρεάσει περισσότερο στον τρόπο σκέψης / έκφρασής / θεματολογίας σας και γιατί;

Περιστασιακά επηρεάζομαι από διάφορους συγγραφείς, ανάλογα με την πνευματική μου κατάσταση. Πχ στην εφηβεία μου ήταν ο Καζαντζάκης, μετά ο Μαρκές, η Πολυδώρου, ο Μπουκόφσκι. Τώρα με συναρπάζει ο Πόε. Η γραφή του είναι απαράλλαχτη, σκοτεινή και συμπληρώνει την ύπαρξη μου.

Επιλέξτε ένα αγαπημένο σας τραγούδι που θα θέλατε να αφιερώσετε στους αναγνώστες αυτής της συνέντευξης.

Ξεχωρίζω το τραγούδι "Μια πίστα από φώσφορο" της Χαρούλας Αλεξίου. Αφιερώνω στους αναγνώστες σας τους στίχους:
"Στο λίκνισμα της άμμου στάλα η καρδιά μου
Κι η διψασμένη μου ψυχή στρατός
Και πάνω της ζωής ο αετός"
Αέναη Lucia



Δεν υπάρχουν σχόλια: