16 Ιουλ 2023

Ανακρίνοντας τον συγγραφέα και ακαδημαϊκό Αντώνη Μπαλασόπουλο

 


Θα θέλαμε αρχικά να συστηθείτε στους αναγνώστες του Βιβλιολογικού Ιστολογίου @Ανδρέας Καπανδρέου.

 

Ονομάζομαι Αντώνης Μπαλασόπουλος. Γεννήθηκα το 1970 στη Θεσσαλονίκη, όπου τελείωσα το πρώτο μου πτυχίο στην Αγγλική Φιλολογία. Συνέχισα τις σπουδές μου στις ΗΠΑ, από όπου αποφοίτησα με διδακτορικό το 1998. Από το 2001 εργάζομαι στο Τμήμα Αγγλικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου. Ζω στη Λευκωσία.

 

Πείτε μας λίγα λόγια για τα βιβλία σας που έχετε εκδώσει μέχρι σήμερα καθώς και ποιο είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό τους.

 

Έχω εκδώσει ως τώρα δύο βιβλία μικροδοκιμίων και αφορισμών, τέσσερα βιβλία ποίησης και ένα βιβλίο διηγημάτων, καθώς και μια ποιητική ανθολογία μετάφρασης αμερικανικής ποίησης. Δεν μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι, οπότε η προσπάθειά μου είναι κάθε βιβλίο να έχει μια ξεχωριστή προσωπικότητα και να αντιπροσωπεύει κάτι καινούργιο, τόσο θεματικά όσο και τεχνικά. Θα έλεγα λοιπόν ότι το κυριότερο χαρακτηριστικό των βιβλίων μου είναι οι μεταμορφώσεις της φωνής η οποία μιλά κάθε φορά. Αυτό τουλάχιστον επιδιώκω να είναι η μοναδική σταθερή.

 

Ετοιμάζετε κάποια καινούργια δουλειά αυτό τον καιρό;

 

Υπάρχουν πολλά έργα που έγραψα μετά το 2021 και δεν έχουν ακόμη εκδοθεί. Συλλογές ποίησης, συλλογές διηγημάτων, νουβέλες και συλλογές μικροδοκιμίων και αφορισμών. Δεν γνωρίζω αυτή τη στιγμή αν θα εκδοθεί κάποιο και ποιο θα είναι αυτό.

 

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας, ποιο βιβλίο του θα συστήνατε για ανάγνωση και γιατί;

 

Πολλοί είναι αυτοί που θαυμάζω ιδιαίτερα ως συγγραφείς σε όλα τα είδη στα οποία έχω δοκιμάσει να γράψω. Ωστόσο ο συγγραφέας που είχε τη μεγαλύτερη επίδραση στη ζωή μου υπαρξιακά ήταν ο Φραντς Κάφκα. «Η μεταμόρφωση», το πρώτο έργο του που διάβασα και που είχε μια τρομακτική επίδραση στην δική μου, ας το πω έτσι, μεταμόρφωση, παραμένει νομίζω ένα κείμενο που διδάσκει πεζογραφία και που θα έπρεπε να διαβάσει οποιοσδήποτε θέλει να δοκιμαστεί στο διήγημα.

 

Ποιος συγγραφέας / βιβλίο  θεωρείτε ότι σας έχει επηρεάσει περισσότερο στον τρόπο σκέψης / έκφρασής / θεματολογίας σας και γιατί;

 

Και πάλι, είναι πολλοί οι συγγραφείς που με έχουν επηρεάσει, ιδιαίτερα με δεδομένο ότι γράφω σε διαφορετικά είδη, όπου προφανώς δεσπόζουν για μένα διαφορετικοί συγγραφείς. Προφανώς, έχει λιγότερη σημασία το ποιοι σε επηρεάζουν από το τι κάνεις με αυτό. Δεν γράφουμε για να αντιγράψουμε, άλλωστε. Γράφουμε κουβαλώντας επιρροές συνειδητά και πολύ πιο σημαντικά ασυνείδητα, αλλά προσπαθώντας να βρούμε μια συχνότητα δική μας αφενός και να ανακαλύψουμε πλευρές του εαυτού μας που δε γνωρίζαμε και τόσο καλά, αφετέρου.

 

Επιλέξτε ένα αγαπημένο σας τραγούδι που θα θέλατε να αφιερώσετε στους αναγνώστες αυτής της συνέντευξης.

 

Τον «Αρχάγγελο» του πρόσφατα εκλιπόντος Γιάννη Μαρκόπουλου, τραγουδισμένο από την πρόωρα χαμένη Μαρία Δημητριάδη.




Δεν υπάρχουν σχόλια: