26 Μαρ 2019

Οι αρχηγοί: διηγήματα του Μάριο Βάργκας Γιόσα


«Οι αρχηγοί» (στα ισπανικά Los jefes  και στα αγγλικά The Cubs and Other Stories) ονομάζεται η συλλογή 6 διηγημάτων του Περουβιανού Νομπελίστα Μάριο Βάργκας Γιόσα (Mario Vargas Llosa, 1936- ).

Πρόκειται για το πρώτο του έργο που εκδόθηκε το 1959. Στα ελληνικά κυκλοφόρησε το 1998 από τις εκδόσεις Πατάκη.

Vargas Llosa, Mario, 1936-. Οι αρχηγοί : Διηγήματα / Μάριο Βάργκας Γιόσα · μετάφραση Λήδα Παλλαντίου. - 1η έκδ. - Αθήνα : Εκδόσεις Πατάκη, 1998. - 166σ. · 21x14εκ. - (Ξένη Λογοτεχνία · Σύγχρονη Ξένη Λογοτεχνία · 52)

Το βιβλίο περιλαμβάνει 6 ιστορίες:
Οι αρχηγοί – Η αναμέτρηση – Ο μικρότερος αδερφός – Ημέρα Κυριακή – Ένας επισκέπτης – Ο παππούς.

Τα διηγήματα απεικονίζουν τον ρομαντικό αλλά και σκληρό κόσμο των παιδικών χρόνων και της εφηβείας του συγγραφέα, όπου τα η βία διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο.

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:
Οι έξι ιστορίες που συμπεριλαμβάνονται στη συλλογή "Οι αρχηγοί" αποτελούν ένα μικρό "κεφάλαιο που επιβίωσε" από τις πολλές ιστορίες που έγραψα και έσκισα όταν ήμουνα φοιτητής στη Λίμα, ανάμεσα στο 1953 και στο 1957. Τις έχω μέσα στην καρδιά μου, επειδή μου θυμίζουν τα δύσκολα εκείνα χρόνια που, παρά το ότι η λογοτεχνία ήταν για μένα ό,τι πιο σημαντικό στον κόσμο, ούτε που μου περνούσε από το νου πως θα γινόμουνα κάποια μέρα συγγραφέας... Αν εξαιρέσω τούτες τις ιστορίες, αυτό που κρατώ στη θύμησή μου από κείνα τα χρόνια είναι οι συγγραφείς που ανακάλυψα και τα αγαπημένα μου βιβλία που διάβασα μ’ εκείνη την απληστία του παθιασμένου για τη λογοτεχνία στα δεκαοχτώ μου χρόνια. 
Μ. Β. Γιόσα

*Στο Μάριο Βάργκας Γιόσα απονεμήθηκε το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2010 «για την χαρτογράφηση, που έκανε, των δομών της εξουσίας και τις εκπληκτικές εικόνες αντίστασης, εξέγερσης και ήττας»

Δεν υπάρχουν σχόλια: