30 Ιαν 2020

Όταν οι Black Sabbath συνάντησαν τον Μάρκο Βαμβακάρη


Όταν ο Μάρκος Βαμβακάρης το 1930 έγραφε μια από τις μεγαλύτερες μουσικές του επιτυχίες, την Φραγκοσιριανή δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι εκτός από τον ρεμπέτικο ρυθμό που ο ίδιος της έδωσε, θα μπορούσε να ακουστεί και στον ρυθμό ενός ροκ κομματιού συνδυάζοντας τον μπαγλαμά και το μπουζούκι με την ηλεκτρική κιθάρα και τα ντραμς.

Το 2019 ο Αριστοτέλης Ρήγας, ο οποίος εξειδικεύεται στη μουσική κωμωδία και το stand-up comedy, τόλμησε σε συνεργασία με τους G Spot Experiment και  τη Χρύσα Κασταρίνη να βάλει τους στίχους της Φραγκοσυριανής σε μουσική των Black Sabbath και πιο συγκεκριμένα στη μουσική του γνωστού τραγουδιού τους Paranoid

Για την ιστορία, το Paranoid κυκλοφόρησε το 1970, 40 χρόνια μετά την Φραγκοσυριανή.

Μπορεί το εγχείρημά να ξεκίνησε σαν πλάκα και για τις χιουμοριστικές ανάγκες των παραστάσεών του Ρήγα, αλλά το αποτέλεσμα που βγήκε είναι εκπληκτικό!

Ακούστε το:

Αφού αναφερόμαστε όμως σε διασκευές της Φραγκοσυριανής, αξίζει να αναφερθούμε και σε αυτήν που έκαναν πολύ πετυχημένα και οι Locomondo το 2005  παίζοντάς τους στίχους του Βαμβακάρη σε ρυθμό ρέγκε:


Φραγκοσυριανή
Μία φούντωση, μια φλόγα

έχω μέσα στην καρδιά
λες και μάγια μου 'χεις κάνει
Φραγκοσυριανή γλυκιά
λες και μάγια μου 'χεις κάνει
Φραγκοσυριανή γλυκιά
Θα 'ρθω να σε ανταμώσω

κάτω στην ακρογιαλιά
Θα ήθελα να σε χορτάσεις
όλο χάδια και φιλιά
Θα ήθελα να σε χορτάσεις
όλο χάδια και φιλιά
Θα σε πάρω να γυρίσω

Φοίνικα, Παρακοπή
Γαλησσά και Nτελαγκράτσια
και ας μου 'ρθει συγκοπή
Γαλησσά και Nτελαγκράτσια
και ας μου 'ρθει συγκοπή
Στο Πατέλι, στο Nυχώρι

φίνα στην Αληθινή
και στο Πισκοπιό ρομάντζα
γλυκιά μου Φραγκοσυριανή
και στο Πισκοπιό ρομάντζα
γλυκιά μου Φραγκοσυριανη
γιατί μ' αρεσεις πολύ Φραγκοσυριανή

σε γουστάρω πολύ Φραγκοσυριανή
απ' όταν σ' είχα πρότο δει Φραγκοσυριανή
τότε στο 'χα πει Φραγκοσυριανή
κάποιο στη Παρακοπή Φραγκοσυριανή
γιατί μ' αρέσεις πολύ Φραγκοσυριανή
Φραγκοσυριανή, Φραγκοσυριανή

Δεν υπάρχουν σχόλια: