2 Οκτ 2018

Συνέντευξη στην ιστοσελίδα CyprusHighlights.com (9 Σεπ. 2018)


Η συνέντευξή μου που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα CyprusHighlights.com στις 9 Σεπ. 2018.

Η συνέντευξη δόθηκε με αφορμή τη συμμετοχή μου στην ανθολογία «Στο ποτάμι του χρόνου: Η πρώτη Κυπριακή Ανθολογία λογοτεχνίας του φανταστικού» που κυκλοφόρησε το 2017.

Ανδρέας Καπανδρέου:

Πως σας φαίνεται η έκδοση της πρώτης Κυπριακής ανθολογίας του φανταστικού; Είχατε φανταστεί ποτέ ότι θα ήταν εφικτό να γίνει στην Κύπρο;
– Για να είμαι ειλικρινής, όταν αρχίσαμε την προσπάθεια, δεν ήμουν σίγουρος ότι αυτή θα ευοδωθεί με επιτυχία, αφού γνώριζα πως δεν υπήρχαν αρκετοί συγγραφείς που να ασχολούνται με τη λογοτεχνία του φανταστικού στην Κύπρο. Στην πορεία όμως φάνηκε πως υπήρχαν συγγραφείς, γνωστοί για την δουλειά τους σε άλλα λογοτεχνικά είδη, αλλά και νέα παιδιά που δεν είχαν ποτέ τους εκδώσει κάτι μέχρι εκείνη τη στιγμή, οι οποίοι επιθυμούσαν να δοκιμάσουν και να πειραματιστούν με τη φανταστική λογοτεχνία! Έτσι φτάσαμε στον εκπληκτικό αριθμό των 17 κυπρίων συγγραφέων που συμμετείχαν στην πρώτη ανθολογία «Στο ποτάμι του χρόνου». 


Πως κρίνεται τη δικιά σας συμβολή σε αυτή την προσπάθεια;
–  Η δική μου συμβολή για την έκδοση του πρώτου τόμου της ανθολογίας «Στο ποτάμι του χρόνου» θεωρώ ότι ήταν σημαντική! Εκτός από τη συγγραφή της εισαγωγής του βιβλίου και της συμμετοχής μου σε αυτή με ένα διήγημα, είδα φίλους συγγραφείς τους οποίους εγώ είχα παροτρύνει να γράψουν, αλλά και παιδιά που τους είχα διδάξει για τη λογοτεχνία του φανταστικού, να τολμούν να γράψουν και να εκτεθούν στο αναγνωστικό κοινό μέσω αυτού του τόμου.

Ήσαστε ικανοποιημένος με την ανταπόκριση του κόσμου;
–  Αν κρίνω από τη συμμετοχή των συγγραφέων στον τόμο, από τον κόσμο που παρευρέθηκε στις εκδηλώσεις παρουσίασης του βιβλίου, αλλά και από το γεγονός ότι ακολουθεί δεύτερος τόμος, θεωρώ ότι η ανταπόκριση ήταν πολύ ικανοποιητική.

Πιστεύετε ότι το φεστιβάλ Όψεις του φανταστικού ήταν κάτι που έλειπε από την Κύπρο και ότι βοήθησε και βοηθάει στη προώθηση της λογοτεχνίας του φανταστικού;
–  Το γεγονός ότι οι Συμπαντικές Διαδρομές συμπεριέλαβαν και πόλεις της Κύπρου στη διοργάνωση των εκδηλώσεων «Όψεις του Φανταστικού» είναι κάτι που εμένα προσωπικά με χαροποιεί! Πάντα θεωρούσα τη λογοτεχνική παραγωγή της Κύπρου ως αναπόσπαστο κομμάτι της ευρύτερης ελληνικής λογοτεχνίας και το γεγονός ότι η προσπάθεια για διάδοση της λογοτεχνίας του φανταστικού συμπεριλαμβάνει και την ελληνισμό της Κύπρου με ικανοποιεί ιδιαιτέρως!

Μιλήστε μας για το συγγραφικό σας έργο και για εσάς ως άτομο για να σας γνωρίσουν οι αναγνώστες μας.
–   Γεννήθηκα και ζω στη Λευκωσία. Έχω σπουδάσει Βιβλιοθηκονομία, Επιστήμες της Πληροφόρησης και Επιστήμες της Αγωγής. Το πρώτο μου βιβλίο, μια συλλογή διηγημάτων κυκλοφόρησε το 2010 από τις εκδόσεις Επιφανίου με τίτλο «Το τρομακτικό μυστικό του Αϊνστάιν». Από το 2012 συνεργάζομαι με τις Συμπαντικές Διαδρομές και έχω εκδώσει μαζί τους ακόμα 3 βιβλία: την συλλογή διηγημάτων «Ο γιος της μάγισσας» (2012), το ιστορικό μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας «Ο μυστικός σύντροφος του Ρήγα» (2016) και την ποιητική συλλογή «Το τέλος της Χιονάτης» (2017).
Διηγήματά μου έχουν δημοσιευτεί σε συλλογές και περιοδικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Επίσης, από το 2010 διατηρώ το Βιβλιολογικό Ιστολόγιο @Ανδρέας Καπανδρέου που ασχολείται με τη λογοτεχνία, τα βιβλία, τον πολιτισμό και τη βιβλιοθηκονομία.

Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Κάποιο τελευταίο μήνυμα;
–  Εγώ ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε να επικοινωνήσω με τους αναγνώστες σας και σας συγχαίρω που στηρίζετε αυτή την λογοτεχνική προσπάθεια ως χορηγός του φεστιβάλ «Όψεις του Φανταστικού, 2018 – Κύπρος».


Πηγή: http://www.cyprushighlights.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: