1 Μαρ 2015

Τα απόρρητα ενός πιλότου: το αυτοβιογραφικό και αποκαλυπτικό βιβλίο του Κύπριου πιλότου Ευθύμιου Λιασή

Τα απόρρητα ενός πιλότου / Ευθύμιος Λιασής. Λευκωσία: Επιφανίου, 2014.

Ο Ευθύμιος Λιασής, για χρόνια πιλότος, έγραψε αυτό το αυτοβιογραφικό βιβλίο στο οποίο περιγράφει τις αεροπορικές τους εμπειρίες και περιπέτειες σε όλο τον κόσμο.  Οι περιγραφές του Λιασή μας μεταφέρουν από την πρώτη του επαφή με τα αεροπλάνα στην Αερολέσχη Κύπρου, τις μάχες κατά την τουρκική εισβολή στο αεροδρόμιο Λευκωσίας το 1974,  τις εμπειρίες του στην Αυστραλία και την Παπούα Νέα Γουινέα, την ένταξη του στο δυναμικό των Κυπριακών Αερογραμμών μέχρι και το άδοξο κλείσιμο της εταιρίας. Στο βιβλίο καταλογίζονται εύθηνες για το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών και υποδεικνύονται τα λάθη που έγιναν στην εταιρία.  
Ειδικό κεφάλαιο στο βιβλίο ασχολείται με την φοβία των πτήσεων.

Το βιβλίο προλογίζει και επιμελείται η φιλόλογος – κριτικός Χρυσόθεμις Χατζηπαναγή.

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:

Ήταν από τις πτήσεις που νιώθεις να επιβραδύνεται ο χρόνος και φάνηκε σαν να ήταν η μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια πτήση, που έκανα ποτέ. Εκείνη ήταν η δική μου "μεγαλύτερη μέρα". Πολλές φορές πέρασε από το μυαλό μου η σκέψη ότι αναπόφευκτα, κάποτε θα πάω να συναντήσω τον δημιουργό μου. Ήταν όμως η πρώτη φορά, που το μυαλό μου βασανίστηκε με τη σκέψη ότι θα πεθάνω σήμερα, ύστερα από λίγο, τώρα. Γι' αυτό και ήταν πρωτόγνωρο το συναίσθημα, ίσως το μόνο που ένιωσα στη ζωή μου, που θα ήταν χειρότερο και από τον ίδιο τον θάνατο. Οι σκηνές της πτήσης εκείνης ξαναπαίχτηκαν αργά και βασανιστικά δεκάδες φορές στο μυαλό μου, ιδιαίτερα εκείνες οι στιγμές των πρωτόγνωρων εγκάρσιων ταλαντώσεων. Ήταν η περίπτωση που η σκέψη πάει μόνο στον Θεό...
Ο θάνατος του Braian επηρέασε σοβαρά τον ψυχολογικό μου κόσμο. Ο επιστήθιος αυτός φίλος, ο ευφυής και αγέρωχος νέος, στην πλήρη ακμή και πληρότητά του, έφυγε έτσι αναπάντεχα και μ' άφησε μόνο στο παραλιακό μπαράκι του Ela Beach, εκεί που βρισκόμασταν τα τελευταία πέντε χρόνια και χασκογελούσαμε. Το ίδιο έκαμε και η μεγάλη μου αγάπη! Η πανέμορφη, η αφάνταστη, η γλυκιά μου Jenny, με το ακτινοβόλο βλέμμα και τον σπινθηροβόλο λόγο. Ήταν τα δύο άτομα που μου άνοιγαν διάπλατα την καρδιά. Τώρα, στο ίδιο μέρος, μόνος, συνοφρυωμένος, αγέλαστος και θλιμμένος χωρίς τα αστεία και τα γέλια τους, όλα ήταν σκοτεινιασμένα γύρω μου. Ήταν καταμεσήμερα και μου φαινόταν πως ο ήλιος δεν είχε ανατείλει ακόμα. Ένιωθα μετέωρος, είχαν κοπεί οι ρίζες μου. Κάθε γουλιά μπύρας, ένιωθε άγκιστρο στο λάρυγγά μου. Δεν άκουα τα παιδιά που έπαιζαν στην άμμο, ούτε τα πουλιά που κελαηδούσαν στα κλαδιά του διπλανού δέντρου. Το μυαλό μου ήταν σε βαθιές σκέψεις, κυριαρχούσαν εφιάλτες, θάνατοι είχαν μέσα μου δεσπόζουσα θέση και ηχηρό λόγο...

"Ο απόμαχος Κυβερνήτης Ευθύμιος Λιασής με το πρώτο του αυτό πόνημα, που έρχεται, επιτέλους, στο φως της δημοσιότητας, επεφύλασσε για τα συγγραφικά δρώμενα της Κύπρου μια μεγάλη έκπληξη μαζί με πολλές βιωματικές εμπειρίες και άλλες τόσες σημαντικές αποκαλύψεις.
...απτές συγκλονιστικές μαρτυρίες "επί τον τύπον των ήλων" συναρπαστικές ταξιδιωτικές εντυπώσεις, ρομαντικοί και παθιασμένοι έρωτες, επικίνδυνες πτήσεις - θρίλερ με το σασπένς της κομμένης ανάσας και δραματικές απίστευτες ιστορίες, που υπερβαίνουν και τις πιο ευφάνταστες μυθοπλασίες, στοιχειοθετούν τον πολυπρισματικό ειδολολογικό καθρέφτη στο πολύ αξιόλογο βιβλίο του Ευθύμιου Λιασή.
" (Χρυσόθεμις Χατζηπαναγή, Φιλόλογος-Συγγραφέας, Κριτικός Λογοτεχνίας)

Περιεχόμενα

ΘΑΜΜΕΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
Η τελευταία πτήση
Το έναυσμα
Αερολέσχη Κύπρου. Τα πρώτα βήματα. Οι πρώτες απογοητεύσεις. Ο ΣΑΟΚ
Η Daedalus Aviation Ltd. Άδοξο τέλος για τον ΣΑΟΚ
Οι πρώτες εμπειρίες. Η ωραία ζωή στην Αερολέσχη του 1971 - 1974
Πύργος Ελέγχου ή πιλοτήριο; Το μεγάλο δίλημμα
Τα πρώτα μπερδέματα
Πτήσεις με διαφημιστικά πανό. Μια τρομακτική εμπειρία
Κ13 Nicosia Flying Club
Η προσθαλάσσωση του Cessma 206 της Δαίδαλος
Ιούλιος 1974. Επιχείρηση "Νίκη". Η θλιβερή ιστορία των Nord Atlas και η κατάληξη του αεροδρομίου Λευκωσίας, όπως εγώ έζησα τα γεγονότα
Στον επίλογο του πολέμου
ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ - ΝΟΤΙΟΣ ΕΙΡΗΝΙΚΟΣ
Μελβούρνη - Αυστραλία. Στην Κύπρο τα ήξερα αλλιώς
Προς το άγνωστο
Οι πρώτες πτητικές εμπειρίες σ' ένα αλλόκοτο κόσμο
Η Αγγλίδα δασκάλα και το νόημα της ζωής
Νέο αίμα στην Εταιρεία
Οι φίλοι του Ιρλανδού από το Μπρίσμπεϊν
Ο ελεύθερος χρόνος μας στη μαγεία της φύσης
Ο μεγάλος αεροπορικός αγώνας μακράς διαδρομής 1976
Η αποχώρηση του David. Ο νέος Αρχιεκπαιδευτής
Οι έγνοιες και τα καλά της θέσης
Ανώτερη Επαγγελματική Άδεια
Ο κήπος της Εδέμ
Η εξαφάνιση του John Fox
Μια αξέχαστη πτήση στο τέλος του κόσμου
Η αφάνταστη Jenny
Αν κάτι μπορεί να πάει στραβά, θα πάει!
Τέλος χρόνου και για τον καλό μου φίλο Brian. Η ζωή στο μπαράκι
Σκέψεις για αναχώρηση
Στην Τασμανία
ΚΥΠΡΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ
Πάλι από την αρχή
Στον κόσμο των σύγχρονων αεροπορικών εταιρειών
Στα τακτικά δρομολόγια
Ενδιαφέρουσες πτήσεις στο Β707
Στο Airbus 310
Φρίκη και στο Α310
Κυβερνήτης στο Α310
Πτήσεις στο Α310 που σφραγίστηκαν στη μνήμη
Το σκηνικό των αερομεταφορών και ο Συνδικαλισμός στις ΚΑ τη δεκαετία του 1990
"Έργα και ημέρες" Διοικητικού Συμβουλίου του έτους 2000. Η μεγάλη καμπή στην 66χρονη ιστορία της εταιρείας. Καιρός διαλογισμών
Η ακατάπαυστη ίντριγκα και η κατάρα στο Τμήμα Πτητικών Επιχειρήσεων των ΚΑ
Πάνω από τον ορίζοντα
Η κρυφή ζωή των πιλότων
Η φοβία της πτήσης και η πρακτική και ανέξοδη θεραπεία της
ΚΥΠΡΟΣ - ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Προλογίζοντας το Μέρος 4
"Wings Aviation" και ο Αντρέας Ιωαννίδης "Ζορρό"
Στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας. Εξετάσεις πτητικής Ικανότητας
Αερολέσχη Κύπρου. "Κακοτυχία" χωρίς τέλος ή κάτι άλλο;
CGL Air services Ltd. Το θλιβερό τέλος του 5B-CEL
Η "Atlas Mediterranean School of Flying". To 5B-CEL και η θλιβερή κατάληξή του
Το φοβερό δυστύχημα του Piper 5B-CBN
Η τελευταία πτήση του καλού μου φίλου
Η Κυπριακή Αεραθλητική Ομοσπονδία
Μετά τις Κυπριακές Αερογραμμές, το χάος
Ο Εφιάλτης του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας
Στην Hellas Jet
Η Viking Hellas
Ανακεφαλαιώνοντας
Ορολογία

Δεν υπάρχουν σχόλια: