22 Οκτ 2016

Συνέντευξη στo Unexplained.gr


1. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Θυμάστε τον εαυτό σας ως παιδί; Πως ήταν η ζωή σας τότε;
Η ζωή μου ως παιδί ήταν ανέμελη και πολύ ευτυχισμένη αφού μεγάλωσα σε μια υπέροχη οικογένεια από την οποία εισέπραξα πολλή αγάπη και στήριξη.
2. Τι έχει αλλάξει από τότε μέχρι σήμερα;
Η αγάπη της οικογένειάς καθώς και η στήριξη εξακολουθεί να υφίσταται. Τώρα όμως έχω και εγώ τη δική μου οικογένεια για την οποία πρέπει να μεριμνώ. Αν άλλαξε κάτι, μαζί με την ωρίμανση και την συνειδητοποίηση της πραγματικότητας, χάθηκε η ανεμελιά αφού πλέον είμαι αναγκασμένος να προσαρμοστώ στη ρουτίνα και την καθημερινότητα που επιβάλουν οι υποχρεώσεις των ενηλίκων. Δεν έχω παράπονο όμως.
3. Το «μικρόβιο» της συγγραφής πότε και πως το κολλήσατε;
Το «μικρόβιο» της συγγραφής νομίζω ότι το είχα εκ γενετής. Βρήκε όμως πρόσφορο έδαφος και αναπτύχθηκε μέσα από τα λογοτεχνικά μου αναγνώσματα και εκδηλώθηκε ως «πάθηση», λόγω της ανάγκης που μου δημιουργήθηκε να εκφραστώ.
4. Τι άλλαξε, αν άλλαξε κάτι, στη ζωή σας από τότε που εκδώσατε το πρώτο σας βιβλίο μέχρι σήμερα;
Αυτό που άλλαξε μετά την έκδοση του πρώτου μου βιβλίου και την ανταπόκριση που είδα ότι είχε από το αναγνωστικό κοινό, είναι ότι πίστεψα περισσότερο στον εαυτό μου και στις συγγραφικές μου ικανότητες.
5. Μιλήστε μας για το τελευταίο βιβλίο σας, «Ο μυστικός σύντροφος του Ρήγα».
«Ο μυστικός σύντροφος του Ρήγα» είναι ένα ιστορικό μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας. Το πρώτο μέρος διαδραματίζεται στο μέλλον, όπου σε αυτή την εκδοχή της ιστορίας η Ελληνική Επανάσταση του 1821 απέτυχε και η Οθωμανική Αυτοκρατορία εξακολουθεί να υφίσταται. Κάπου, στην ισλαμοκρατούμενη Αθήνα του 2103 μια ομάδα νεαρών ελληνικής καταγωγής προσπαθεί να αντιδράσει με κάθε μέσω που διαθέτει. Ανακαλύπτοντας μια μυστική τεχνολογία αποφασίζει να στείλει κάποιον πίσω στο παρελθόν για να διασώσει τα επαναστατικά έγγραφα του Ρήγα Φεραίου – Βελεστινλή και να αλλάξει την ιστορία. Το δεύτερο μέρος μας μεταφέρει πίσω στη Βιέννη του 1790 και ακολουθεί τα αχνάρια του Ρήγα και των συντρόφων του.
6. Ποιες είναι οι σημαντικότερες λογοτεχνικές επιρροές σας;
Επιρροές έχω από κάθε τι που διαβάζω, βλέπω ή ακούω. Δεν μπορώ να προσδιορίσω με ακρίβεια ποιες ήταν οι σημαντικότερες λογοτεχνικές μου επιρροές. Ο Ιούλιος Βερν, η Πηνελόπη Δέλτα, ο Έντγκαρ Άλαν Πόε και ο Στίβεν Κινγκ είναι ίσως αυτοί που με επηρέασαν περισσότερο, σε διαφορετικές φάσεις της ζωής μου.
7. Πιστεύετε ότι υπάρχουν πράγματα που ανήκουν στην σφαίρα του υπερφυσικού και του ανεξήγητου; Εσείς είχατε ποτέ κάποια τέτοια εμπειρία;
Ασφαλώς και υπάρχουν πράγματα τα οποία ανήκουν στη σφαίρα του ανεξήγητου. Το σύμπαν είναι γεμάτο μυστήρια και πράγματα τα οποία το ανθρώπινο μυαλό δεν μπορεί να συλλάβει και να κατανοήσει, άρα παραμένουν ανεξήγητα. Με την ίδια λογική, σαφώς και υπάρχουν θέματα που άπτονται στη σφαίρα του υπερφυσικού – που δεν μπορούν δηλαδή να ερμηνευτούν με τους γνωστούς νόμους της φυσικής.
Εγώ δεν είχα κάποια προσωπική εμπειρία αλλά πολύ συχνά έρχομαι σε επαφή με θέματα που δεν μπορώ να εξηγήσω, δίνω σαν παράδειγμα τον θάνατο, τη δημιουργία του κόσμου, τον τρόπο λειτουργίας του σύμπαντος…

Ο Ανδρέας Καπανδρέου γεννήθηκε το 1972 στη Λευκωσία. Σπούδασε Βιβλιοθηκονομία, Επιστήμες της Πληροφόρησης και Επιστήμες της Αγωγής και εργάζεται στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κύπρου. Διετέλεσε πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Βιβλιοθηκονόμων – Επιστημόνων Πληροφόρησης (ΚΕΒΕΠ) και είναι συνεργάτης της ηλεκτρονικής πύλης για την προώθηση του βιβλίου Bookia.gr. Από το 2010 διατηρεί το ιστολόγιο @Ανδρέας Καπανδρέου  (http://andreaskandreou.blogspot.com/) το οποίο ασχολείται με την λογοτεχνία, τα βιβλία, τον πολιτισμό και την βιβλιοθηκονομία.
Κυκλοφορούν τα βιβλία του: 
Ο γιος της Μάγισσας (Συμπαντικές Διαδρομές, 2012). 
Διηγήματα του Καπανδρέου έχουν δημοσιευτεί σε λογοτεχνικά περιοδικά και ανθολογίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: