24 Αυγ 2023

Ανακρίνοντας τον συγγραφέα Λευτέρη (Ελευθέριο) Πλουτάρχου

 



Θα θέλαμε αρχικά να συστηθείτε στους αναγνώστες του Βιβλιολογικού Ιστολογίου @Ανδρέας Καπανδρέου.

Ονομάζομαι Λευτέρης Πλουτάρχου. Γεννήθηκα πριν από 48 χρόνια κι έζησα τα παιδικά μου χρόνια σ’ ένα ορεινό χωριό στην οροσειρά του Τροόδους, τον Καλοπαναγιώτη. Σε μια εποχή και σ’ έναν τόπο που τα παιδιά μπορούσαν ν’ ακούνε το κελάηδημα των πουλιών, ν’ ανεβαίνουν σε λόφους, να κατηφορίζουν τις πλαγιές, να σκαρφαλώνουν στα δέντρα, να παίζουν στις όχθες του ποταμιού και να ονειρεύονται ανέμελα στη φύση. Προέρχομαι από εξαμελή οικογένεια και φοίτησα σε σχολεία της υπαίθρου. Μετά τη συμπλήρωση της στρατιωτικής μου θητείας μετοίκησα στη Λευκωσία, όπου σπούδασα Επιστήμες της Αγωγής κι έκανα μεταπτυχιακά στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση. Διδάσκω, εδώ και 24 χρόνια, σε δημοτικά σχολεία της Κύπρου. Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι με τη συγγραφή και εμπλέκομαι σε λογοτεχνικές δράσεις. Στην παρούσα φάση διατελώ Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Λογοτεχνών Κύπρου (2023), ενώ έχω διατελέσει και Γραμματέας (2021-2023). Είμαι επίσης εκπρόσωπος του Συνδέσμου Πολιτισμού Ελλάδας Κύπρου στην Κύπρο σε θέματα Πολιτισμού.

Πείτε μας λίγα λόγια για τα βιβλία σας που έχετε εκδώσει μέχρι σήμερα καθώς και ποιο είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό τους.

Έχω εκδώσει μέχρι σήμερα έξι έντυπα και δύο ηλεκτρονικά έργα. Τέσσερα από τα έντυπα έργα μου είναι ποιητικές συλλογές. Μια από αυτές τις ποιητικές συλλογές περιλαμβάνει ποίηση χαϊκού και μια άλλη απευθύνεται κυρίως σε παιδιά και εφήβους (περιλαμβάνει ποιήματα σχετικά με την ελληνική μυθολογία). Τα υπόλοιπα δύο έντυπα έργα μου είναι ένα λογοτεχνικό βιβλίο γνώσεων για παιδιά και εφήβους που σχετίζεται με την Αρχαία Ελλάδα και μια διηγηματική συλλογή. Τα ηλεκτρονικά μου έργα αποτελούνται από μια ποιητική συλλογή σε μορφή e-book και ένα βραβευμένο παραμύθι σε μορφή audiobook - video book. Θεωρώ πως όλα τα έργα μου είναι γραμμένα με απλό και κατανοητό λόγο, εστιάζουν στην ουσία των πραγμάτων,  έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό, επικεντρώνονται σε αξίες ζωής και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που αφορούν στον εσωτερικό μας κόσμο, στην κοινωνία και στην ιστορία του τόπου μας. Επιπρόσθετα, μέσα από αυτά προσπαθώ να προβληματίσω τους μικρούς και μεγαλύτερους αναγνώστες και να τους περάσω μηνύματα αγάπης, ελπίδας, αισιοδοξίας για συνέχιση του προσωπικού αλλά και συλλογικού αγώνα και της προσφοράς στους συνανθρώπους μας αλλά και ευρύτερα στον τόπο μας.

Ετοιμάζετε κάποια καινούργια δουλειά αυτό τον καιρό;

Αυτό τον καιρό είμαι στα αρχικά στάδια συγγραφής δύο λογοτεχνικών βιβλίων γνώσεων που απευθύνονται κυρίως σε παιδιά των μεγάλων τάξεων του δημοτικού σχολείου και του γυμνασίου, αλλά θα είναι γραμμένα με τρόπο που να μπορούν να διαβαστούν με το ίδιο ενδιαφέρον και από μεγαλύτερους αναγνώστες, όπως ακριβώς και το λογοτεχνικό βιβλίο γνώσεων μου για την Αρχαία Ελλάδα. Το ένα αφορά στην Ιστορία της Κύπρου και το άλλο στην Ελληνική Μυθολογία.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας, ποιο βιβλίο του θα συστήνατε για ανάγνωση και γιατί;

Μολονότι  η ερώτηση αυτή είναι τόσο απλή θεωρώ πως πολύ δύσκολα μπορώ να την απαντήσω με αναφορά σε έναν μόνο συγγραφέα κι εξίσου πιο δύσκολο να περιοριστώ σε ένα μόνο βιβλίο. Απαντώντας, λοιπόν, γενικά μπορώ να πω πως έχω ιδιαίτερη προτίμηση στους κλασικούς Έλληνες συγγραφείς όπως τον Καζαντζάκη, τον Παπαδιαμάντη, τον Λουντέμη και τη Ζέη και στους κλασικούς Έλληνες ποιητές, όπως τον Ελύτη, τον Ρίτσο και τον Καβάφη. Επομένως, θα σύστηνα στους αναγνώστες να διαβάσουν ένα τουλάχιστον από τα έργα τους.

Ποιος συγγραφέας / βιβλίο  θεωρείτε ότι σας έχει επηρεάσει περισσότερο στον τρόπο σκέψης / έκφρασής / θεματολογίας σας και γιατί;

Επίσης πολύ δύσκολα θα απαντούσα και σε αυτήν την ερώτηση. Ο λόγος είναι ότι δε θεωρώ πως με έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό κάποιος συγκεκριμένος συγγραφέας σε σχέση με τον τρόπο σκέψης, έκφρασης και θεματολογίας στα δικά μου έργα, παρόλο που αυτό μπορεί να ισχύει για κάποιους συγγραφείς. Προσωπικά επιλέγω τα θέματά μου, σκέφτομαι και εκφράζομαι κυρίως βάσει του ψυχικού και συναισθηματικού μου κόσμου, των πεποιθήσεών, των βιωμάτων και των εμπειριών μου, όπως προκύπτουν από το στενό η ευρύτερο περιβάλλον μου που αφορά στο παρελθόν, στο παρόν και στο πως φαντάζομαι ή ονειρεύομαι το μέλλον.

Επιλέξτε ένα αγαπημένο σας τραγούδι που θα θέλατε να αφιερώσετε στους αναγνώστες αυτής της συνέντευξης.

Επιλέγω το τραγούδι «Διόδια» σε στίχους Πόλυ Κυριάκου και μουσική Σταύρου Σιόλα.

 


Αγαπητέ Ανδρέα, σ’ ευχαριστώ πολύ γι’ αυτή τη συνέντευξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: