30 Νοε 2012

Η παρουσίαση του βιβλίου «Ο γιος της Μάγισσας», Bat Café, Αθήνα, 30 Νοε. 2012



Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας!

Ονομάζομαι Ανδρέας Καπανδρέου και βρίσκομαι σήμερα εδώ για να σας παρουσιάσω το νέο μου βιβλίο «Ο γιος της Μάγισσας».

Καταρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω τις Συμπαντικές Διαδρομές τόσο  για την διοργάνωση αυτής της όμορφης εκδήλωσης, όσο και για την ευκαιρία που μου δίνουν να είμαι σήμερα εδώ και να επικοινωνώ μαζί σας.

«Γιατί επέλεξα τις Συμπαντικές Διαδρομές για να εκδώσω το νέο μου βιβλίο»

Δύο ήταν οι κυριότεροι λόγοι που με ώθησαν σε αυτή τη συνεργασία.
1.     Η εμπιστοσύνη που εισέπραξα από τις Συμπαντικές Διαδρομές, τόσο προς το άτομο μου, όσο και προς τα κείμενά μου, και 
2.     Το μεράκι και η εκπληκτική δουλειά που είδα να γίνεται από τις Συμπαντικές Διαδρομές, οι οποίες σε μια πολύ δύσκολη εποχή, όχι μόνο δεν τα παρατάνε αλλά σχεδιάζουν, προχωρούν και υλοποιούν τα υπέροχα λογοτεχνικά τους έργα (εκδόσεις βιβλίων, περιοδικά, λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, συνεργασία με ξένα έντυπα, κ.α.).

Θεωρώ, λοιπόν, πολύ μεγάλη την συνεισφορά των Συμπαντικών Διαδρομών στην ελληνική λογοτεχνία και ιδιαίτερα στη λογοτεχνία του φανταστικού και νιώθω μεγάλη μου τιμή που μου δίνεται η δυνατότητα να συνεισφέρω και εγώ,  με τον δικό μού τρόπο, ώστε να υλοποιηθεί ο στόχος του εκδοτικού οίκου: για την αναγέννηση της φανταστικής λογοτεχνίας στην Ελλάδα!

Εμπνευσμένος, λοιπόν, κι εγώ από το σλόγκαν των Συμπαντικών Διαδρομών για αντεπίθεση και διάδοση της Ελληνικής Λογοτεχνίας του Φανταστικού έχω βάλει και εγώ το λιθαράκι μου, με αυτό το βιβλίο, για την επίτευξη αυτού του σκοπού.

Αν για το πρώτο μου βιβλίο «Το τρομακτικό μυστικό του Αϊνστάιν» έχει γραφτεί ότι αυτό «φλερτάρει με το μεταφυσικό και το φανταστικό», νιώθω ότι με το νέο μου βιβλίο έχω προχωρήσει πάρα πέρα και έχω πλέον βουτήξει για τα καλά στα σαγηνευτικά νερά της φανταστικής λογοτεχνίας…


Το βιβλίο «Ο γιός της Μάγισσας» θεωρώ ότι αποτελεί ένα χρήσιμο όπλο στη φαρέτρα των Συμπαντικών Διαδρομών και εξηγώ αμέσως γιατί:

«Ο γιος της Μάγισσας» αποτελείται από διηγήματα τρόμου, φαντασίας και επιστημονικής φαντασίας. Καλύπτει, πιστεύω, τις προσδοκίες ενός αναγνώστη αυτού του είδους. Όσοι από τους φίλους και γνωστούς μου, οι οποίοι δεν ασχολούνται με την λογοτεχνία του φανταστικού, διάβασαν το βιβλίο μου αποκάλυψαν ότι τους άρεσε και ότι θα ήθελαν να διαβάσουν και άλλα βιβλία αυτού του είδους. Πιστεύω λοιπόν, ότι «Ο γιος της Μάγισσας» μπορεί να αποτελέσει τον Δούρειο Ίππο, μπαίνοντας σε σπίτια αναγνωστών οι οποίοι δεν εκτιμούν την φανταστική λογοτεχνία και θεωρούν ότι αυτή δεν τους αφορά, κάνοντάς τους να αλλάξουν άποψη.

Το βιβλίο έχει πάρει τον τίτλο του από το ομότιτλο διήγημα το οποίο είναι το πρώτο στη σειρά και το εκτενέστερο στο βιβλίο.
Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από πραγματικά  γεγονότα αλλά και από μύθους της εποχής του Μεσαίωνα στην οποία διαδραματίζεται.

Στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Σουηδίας στη Στοκχόλμη υπάρχει καλά φυλαγμένο ένα τεράστιο βιβλίο διαστάσεων 1 Χ 1,5 μέτρο.  Πρόκειται για την μεγαλύτερη Αγία Γραφή που υπάρχει στον κόσμο. Το βιβλίο που είναι χειρόγραφο ονομάζεται «Codex Gigas» (Γιγάντιος Κώδικας) αλλά είναι γνωστό και ως Βίβλος του Διαβόλου, λόγω της μοναδικής φωτογραφίας που υπάρχει μέσα σε αυτό και απεικονίζει τον Εωσφόρο, αλλά και λόγω του μύθο που το συνοδεύει, σύμφωνα με τον οποίο το βιβλίο γράφτηκε από έναν μοναχό με τη βοήθεια του ίδιου του Διαβόλου!

Η ιστορία αυτή μου έκανε εντύπωση και προσπάθησα να φανταστώ, κάτω από ποιες συνθήκες είναι πιθανόν αυτός ο μοναχός να έφτασε στο σημείο, συμμαχώντας με τον Διάβολο να συγγράψει αυτό το βιβλίο.
Έτσι, δημιουργήθηκε η δική μου ιστορία η οποία ακολουθεί τον ήρωα από την ημέρα της γέννησής του, τον αποχωρισμό του από την μητέρα του – οποία κατηγορήθηκε ότι ήταν μάγισσα - την ενηλικίωση του μέσα σε ένα γυναικείο αρχικά και αντρικό στη συνέχεια μοναστήρι, τον έρωτά του με μια κοινή θνητή και την δημιουργία του βιβλίου του Διαβόλου.

Θα μου επιτρέψετε όμως να μείνω μέχρι εδώ αφού δεν θα ήθελα να αποκαλύψω τη συνέχεια της ιστορίας και να χαλάσω την μαγεία αυτών που θέλουν να την διαβάσουν…

Λίγα λόγια για τα άλλα διηγήματα:

Το διήγημα «Στο πηγάδι» περιγράφει τη ζωή και τις αντιδράσεις ενός επαναστάτη ο οποίος πιάστηκε αιχμάλωτος και φυλακίστηκε μέσα σε ένα πηγάδι.

Στο «Δυο χούφτες ρύζι» περιγράφεται με χιουμοριστική διάθεση ένα περίεργο γεύμα στο οποίο οι οικοδεσπότες φιλοδοξούν να ολοκληρώσουν ένα συνοικέσιο που θα τους βγάλει από τη δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει.

Η «Περσεφόνη» είναι μια παράξενη ιστορία με πρωταγωνίστρια μια κοπέλα η οποία επιστρέφει από τον άλλο κόσμο με σκοπό να εκδικηθεί για ένα συμβάν που της έτυχε πολλά χρόνια πριν.

«Η βουτιά του δύτη» περιγράφει ένα τραγικό συμβάν. Ένα απίστευτο περιστατικό κατά τη διάρκεια ψαρέματος ενός δύτη.

Στο διήγημα «Η έκτη μου αίσθηση» ο ήρωας συνθλίβεται από το «προτέρημα» της έκτης αίσθησης το οποίο, ενώ στην αρχή τον κάνει ισχυρό στο τέλος τον πνίγει στη δυστυχία.

Ο Γιάννης, στη «Δεύτερη ζωή» καταφέρνει να πάρει μια δεύτερη ευκαιρία και να ξαναζήσει όπως αυτός επιθυμεί μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή.

«Η Αλίκη το ήθελε πολύ» είναι μια παραλλαγή – με διαφορετικό τέλος- του ομότιτλου διηγήματος που δημοσιεύτηκε στο βιβλίο μου «Το τρομακτικό μυστικό του Αϊνστάιν». Πρόκειται για μια ερωτική ιστορία μπερδεμένη μέσα στους ιστούς της μαύρης μαγείας η οποία μας διδάσκει ότι πρέπει να προσέχουμε πολύ τι ευχόμαστε, επειδή η ευχή μας μπορεί κάποτε να γίνει πραγματικότητα…

Στο διήγημα «Παγίδευση», ο ήρωας αγοράζει μια ονειροπαγίδα προκειμένου να απαλλαγεί από τους εφιάλτες που τον ταλαιπωρούν. Τελικά, όμως μαζί με τους εφιάλτες εγκλωβίζεται και ο ίδιος μέσα σε  δύο διαστάσεις. Παραλλαγή του διηγήματος που διακρίθηκε σε Σύντομο Διαγωνισμό Συγγραφής, δημοσιεύτηκε στο τχ. 18 του περιοδικού Συμπαντικές Διαδρομές.

 Το διήγημα  «Ο Εκλεκτός» είναι μια ιστορία τρόμου στην οποία εμπλέκονται δύο δεκάχρονα αγόρια και ο ίδιος ο Διάβολος,  ο οποίος προσπαθεί να επιλέξει τον εκλεκτό του.

Το «Δύο παράξενα δείπνα»  περιγράφουν με χιουμοριστική διάθεση δύο πολύ διαφορετικά δείπνα στα οποία ένας βρικόλακας διαδραματίζει το δικό του ρόλο…

Η ιστορία «Μια διαφορετική παρτίδα σκάκι» περιγράφει ένα σκακιστικό αγώνα στον οποίο διακυβεύονται πολύ περισσότερα από τη νίκη.

«Το γράμμα ενός προδότη»  είναι βασισμένο σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα και περιγράφει την αγωνιώδη προσπάθεια μιας τραγικής φιγούρας να βρει την κάθαρση.

Η επική ιστορία επιστημονικής φαντασίας «Οι νεκροί στον πλανήτη Ογκλ» περιγράφει ένα φανταστικό κόσμο που δέχεται μια σφοδρή διαγαλαξιακή επίθεση αλλά στο τέλος καταφέρνει να επιβιώσει χάρις σε ένα αλλόκοτο μυστικό. Το δεύτερο μέρος του διηγήματος που έχει τίτλο: «Νεκρικά έθιμα στον πλανήτη Ογκλ : το μυστικό που αγνοούσαν οι Τιτάνες» έχει περιληφθεί στην ανθολογία «Θρύλοι του Σύμπαντος ΙΙ».

Τέλος, αντί επιλόγου, το βιβλίο τελειώνει με το διήγημα «Σιωπή» το οποίο είναι αφιερωμένο στη συγγραφέα που από παιδί με έμαθε μέσα από τα κείμενά της να αγαπώ τη λογοτεχνία και την Ελλάδα, την Πηνελόπη Δέλτα.

Γενικά, «Ο γιός της μάγισσας» είναι ένα βιβλίο στο οποίο μπλέκονται πραγματικά και φανταστικά γεγονότα,  προκαλώντας αλλόκοτα συναισθήματα στον αναγνώστη.

Εύχομαι όσοι από εσάς το διαβάσετε, να απολαύσετε το ταξίδι μαζί του…

Κάποιοι με ρωτούν γιατί επέλεξα να γράφω αυτού του είδους τα παράξενα διηγήματα. Η απάντηση είναι ότι γράφω αυτά ακριβώς που θα μου άρεσε να διαβάσω. Πλάθω ιστορίες για να ξαφνιάσω και να συναρπάσω πρώτα τον εαυτό μου. Γνωρίζω ότι μόνο έτσι θα έχω πιθανότητες να κερδίσω και τον αναγνώστη. Τα διηγήματά μου τα παρομοιάζω με σφηνάκια λογοτεχνίας που φτιάχνονται στο μπλέντερ του υπολογιστή με την ανάμιξη του φανταστικού με τον πραγματικό κόσμο και γαργαλούν με καινούρια συναισθήματα το μυαλό. Θέλω να μεθύσω τον αναγνώστη με τα δικά μου σφηνάκια λογοτεχνίας. Να του προκαλέσω μια ζάλη ανατρεπτική, διαφορετική, αλλόκοτη, σχεδόν πρωτόγνωρη.
Εύχομαι, λοιπόν, σε όσους επιλέξουν να γευτούν τα λογοτεχνικά μου σφηνάκια να «ταξιδέψουν» και να περάσουν καλά με αυτό το βιβλίο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: