27 Σεπ 2019

Συνέντευξη στο περιοδικό Female Voice

Ως χορηγός επικοινωνίας των εκδηλώσεων «Όψεις του Φανταστικού – Κύπρος, 2019», το περιοδικό FemaleVoice, δημοσίευσε συνεντεύξεις από τους συγγραφείς των Συμπαντικών Διαδρομών Μιχάλη Νικολάου, Δήμητρας Ευθυμίου και Ανδρέα Καπανδρέου.

Τις συνεντεύξεις έλαβε η αρχισυντάκτρια του περιοδικού Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου.


Η δική μου συνέντευξη:


Συνέντευξη Ανδρέα Καπανδρέου, συγγραφέα του βιβλίου «Η παράξενη ιστορία του Ευριπίδη Παπαδόπουλου» στο περιοδικό FemaleVoice

Μιλήστε μας για το βιβλίο σας

Το τελευταίο μου βιβλίο με τίτλο «Η παράξενη ιστορία του Ευριπίδη Παπαδόπουλου και άλλα διηγήματα» είναι μια συλλογή διηγημάτων με 16 παράξενες ιστορίες πολύ διαφορετικές μεταξύ τους. Κάποιες έχουν το στοιχείο του φανταστικού και άλλες όχι.
«Η παράξενη ιστορία του Ευριπίδη Παπαδόπουλου» που χάρισε  τον τίτλο της στη συλλογή είναι η ιστορία ενός συγγραφέα η πραγματική ζωή του οποίου μπλέκεται με τη φαντασία του και το σενάριο του μυθιστορήματος το οποίο γράφει.
Γιατί πιστεύετε ότι πρέπει να το διαβάσει κάποιος;

Δεν θεωρώ ότι το βιβλίο μου ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ  να το διαβάσει κάποιος. Θα το διαβάσει αυτός του οποίου το βιβλίο θα του κινήσει την περιέργεια ή αυτός που έχει ξαναδιαβάσει κάποιο βιβλίο με διηγήματά μου και του αρέσει το στυλ της γραφής μου. Ίσως το διαβάσει και κάποιος αναγνώστης ο οποίος ψάχνει κάτι εναλλακτικό, ιστορίες που ξεφεύγουν από το συνηθισμένο και διεγείρουν με περίεργο τρόπο τη φαντασία. Πιστεύω πάντως πως όποιος το επιλέξει θα περάσει καλά μαζί του.


Τι είναι οι όψεις του φανταστικού;

Οι Όψεις του Φανταστικού είναι ένα φεστιβάλ λογοτεχνίας μέσα από το οποίο νέοι και παλαιότεροι συγγραφείς έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με αναγνώστες που αγαπούν τη λογοτεχνία του φανταστικού και να παρουσιάσουν το έργο τους.

Τι σας εμπνέει και γράφετε;

Τα πάντα! Η ίδια η ζωή. Κάτι που έζησα, κάτι που άκουσα, ένας στίχος, ένα βιβλίο, ένας πίνακας ζωγραφικής, ένα όνειρο, μια σκέψη, μια συζήτηση. Όλα αυτά μπορεί να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης.

Στους ήρωές σας έχετε αυτοβιογραφικά στοιχεία;

Έχει τύχει σε λογοτεχνικούς ήρωες και σε ιστορίες μου να προσθέσω αυτοβιογραφικά στοιχεία. Τις περισσότερες φορές όμως πρόκειται για φανταστικά χαρακτηριστικά που βολεύουν την πλοκή της ιστορίας. Όλα όμως είναι βγαλμένα μέσα από το μυαλό και τις εμπειρίες μου οπότε ίσως υποσυνείδητα να εισχωρούν και άλλα τέτοια στοιχεία χωρίς να το καταλαβαίνω.

Πώς συνδυάζετε τη δουλειά σας με  τη συγγραφή;

Το επάγγελμα που ασκεί ένας ερασιτέχνης συγγραφέας για να ζήσει δεν συνδυάζεται άμεσα με τη συγγραφή. Το πρώτο γίνεται για βιοπορισμό ενώ το δεύτερο από χόμπι και αγάπη προς τη λογοτεχνία και τη συγγραφή. Εγώ προσωπικά ευτύχισα να εργάζομαι σε ένα περιβάλλον (Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Κύπρου) στο οποίο έρχομαι καθημερινά σε επαφή με βιβλία.  Λόγω του επαγγέλματος μου μπορώ εύκολα να έχω πρόσβαση σε βιβλία και άλλες πηγές πληροφόρησης τόσο για σκοπούς ψυχαγωγίας όσο και για σκοπούς έρευνας, όταν χρειαστεί να βρω πληροφορίες για ένα θέμα που θέλω να προσθέσω σε μια ιστορία που γράφω.

Τι νέο ετοιμάζετε;

Μόλις κυκλοφόρησε το καινούργιο μου βιβλίο («Η παράξενη ιστορία του Ευριπίδη Παπαδόπουλο») και δεν έχω κάτι άλλο συγκεκριμένο στα σκαριά. Ιδέες υπάρχουν. Χρειάζεται όμως να βρω χρόνο και συγκέντρωση ώστε να μπορέσω να τις μετουσιώσω σε λογοτεχνικά κείμενα. Ελπίζω αυτό να γίνει σύντομα.


Τι μήνυμα θα στείλετε στους αναγνώστες σας;

Χωρίς τους αναγνώστες ο συγγραφέας είναι καταδικασμένος στη μοναξιά. Είναι πολύ σημαντικό για κάποιον να γνωρίζει ότι τα έργα του διαβάζονται και να αλληλοεπιδρά με τους αναγνώστες δεχόμενος σχόλια και ανατροφοδότηση.

Ευχαριστώ λοιπόν πολύ τους αναγνώστες μου για τη στήριξη που παρέχουν τόσα χρόνια σε μένα και στα βιβλία μου. Ευελπιστώ ότι και το καινούργιο μου βιβλίο θα τους αρέσει όσο τα προηγούμενα.




*Ολόκληρο το άρθρο με τις συνεντεύξεις και των άλλων δύο συγγραφέων (23/09/2019): https://www.femalevoice.gr/2019/09/blog-post_23.html?m=1

Δεν υπάρχουν σχόλια: